Ugrás a fő tartalomra
Minden kollekcióCristo Share
Biztosítással kapcsolatos kérdések autóbérlés kapcsán
Biztosítással kapcsolatos kérdések autóbérlés kapcsán
Több mint 2 hónappal ezelőtt frissítve

Ezzel a bejegyzéssel igyekszünk választ adni a gépjárműbiztosításokkal kapcsolatos legfontosabb kérdésekre, amik autóbérlés kapcsán merülhetnek fel.

Kell gépjármű biztosítás ahhoz, hogy bérbe adhassam az autóm?

Természetesen, mint minden forgalomban lévő gépjárműnek, úgy a Cristo Share-ben bérelhető autónak is kell kötelező gépjárműfelelősség biztosítással rendelkeznie.

Casco és Assistance biztosítással nem kell rendelkezned kötelezően, de mindenképpen ajánljuk.

Fontos! Az egyes biztosítók eltérően kezelik a bérbeadás kérdését a kötelező-felelősségbiztosítás árképzése során, ezért kérjük a bérbeadás előtt egyeztess erről a saját biztosítóddal!

Bérbe adhatom Cristo Casco fedezettel az autóm?

Igen, ha van Cristo Casco biztosítás autódon nyugodtan bérbe adhatod, a szolgáltatás élni fog rá. A bérbeadás azonban a biztosítás szempontjából magasabb kockázatot szokott jelenteni, így a hagyományos cascok esetén az éves díj jelentős pótdíjazás alá esik. A Cristo Casconál azonban mindössze a km díjra, és mindössze a bérlés idejére kell pótdíjat fizetned, így kedvezőbb, mint más casco konstrukciók. A szolgáltatás kapcsán is fontos előnye van a Cristo Cascónak, mivel kár esetén kiszámítható, fix forintális önrész van, így nagyobb károk esetén a bérlőnek csak ezzel kell számolnia, így kiszámíthatóbb.

A Cristo Casco pótdíj mértéke a bérlés ideje alatt:

  • alapdíj: változatlan, a kötvényben foglalt napidíj

  • kilométerdíj: a szerződésben foglalt kilométerdíj 2,5-szerese a bérlés idején megtett kilométerek alapján

Csak Cristo Cascoval biztosíthatom autóm védelmét?

Természetesen más casco biztosítások is nyújthatnak fedezetet a bérlés ideje alatt. Ha van casco biztosítás az autón, javasoljuk, hogy egyeztess a biztosítóddal, hogy milyen feltételekkel nyújt fedezetet a bérlés ideje alatt.

Mi a teendő, ha bérlés ideje alatt kár éri az autót?

Ha bármilyen kár éri az autót a bérlés ideje alatt, a bérlő köteles haladéktalanul értesíteni a bérbeadót.

Amennyiben műszaki meghibásodás történt és van assistance biztosítás az autón, a bérlő felveheti a kapcsolatot a szolgáltatóval. Cristo Assistance biztosítás esetén a bérbevevő számára elérhető a szolgáltató telefonszáma, ahol a kárbejelentést meg tudja tenni. Más Assistance biztosítás kapcsán érdemes elkérni/átadni az Assistance elérhetőségét a bérlőnek.

Amennyiben a bérelt autó rendelkezik casco biztosítással, akkor a kárbejelentést a bérbeadónak van lehetősége megtenni. A bérlő ilyenkor köteles továbbítani a kárról készíteni képeket, illetve a biztosító által megállapított önrészt megfizetni a bérbeadó számára, melyet bérbeadó a kaucióból levonással is érvényesíthet.

Választ kapott a kérdésére?