Minden kollekció
Cristo Share
Biztosítással kapcsolatos kérdések autóbérlés kapcsán
Biztosítással kapcsolatos kérdések autóbérlés kapcsán
Frissítve több mint egy héttel ezelőtt

Ezzel a bejegyzéssel igyekszünk választ adni a gépjárműbiztosításokkal kapcsolatos legfontosabb kérdésekre, amik autóbérlés kapcsán merülhetnek fel.

Kell gépjármű biztosítás ahhoz, hogy bérbe adhassam az autóm?

Természetesen, mint minden forgalomban lévő gépjárműnek, úgy a Cristo Share-ben bérelhető autónak is kell kötelező gépjárműfelelősség biztosítással rendelkeznie.

Casco és Assistance biztosítással nem kell rendelkezned kötelezően, de mindenképpen ajánljuk.

Bérbe adhatom Cristo Casco fedezettel az autóm?

Igen, ha van Cristo Casco biztosítás autódon nyugodtan bérbe adhatod, a szolgáltatás élni fog rá. A bérbeadás azonban a biztosítás szempontjából magasabb kockázatot szokott jelenteni, így a hagyományos cascok esetén az éves díj jelentős pótdíjazás alá esik. A Cristo Casconál azonban mindössze a km díjra, és mindössze a bérlés idejére kell pótdíjat fizetned, így kedvezőbb, mint más casco konstrukciók. A szolgáltatás kapcsán is fontos előnye van a Cristo Cascónak, mivel kár esetén kiszámítható, fix forintális önrész van, így nagyobb károk esetén a bérlőnek csak ezzel kell számolnia, így kiszámíthatóbb.

A Cristo Casco pótdíj mértéke a bérlés ideje alatt:

  • alapdíj: változatlan, a kötvényben foglalt napidíj

  • kilométerdíj: a szerződésben foglalt kilométerdíj 2,5-szerese a bérlés idején megtett kilométerek alapján

Csak Cristo Cascoval biztosíthatom autóm védelmét?

Természetesen más casco biztosítások is nyújthatnak fedezetet a bérlés ideje alatt. Ha van casco biztosítás az autón, javasoljuk, hogy egyeztess a biztosítóddal, hogy milyen feltételekkel nyújt fedezetet a bérlés ideje alatt.

Mi a teendő, ha bérlés ideje alatt kár éri az autót?

Ha bármilyen kár éri az autót a bérlés ideje alatt, a bérlő köteles haladéktalanul értesíteni a bérbeadót.

Amennyiben műszaki meghibásodás történt és van assistance biztosítás az autón, a bérlő felveheti a kapcsolatot a szolgáltatóval. Cristo Assistance biztosítás esetén a bérbevevő számára elérhető a szolgáltató telefonszáma, ahol a kárbejelentést meg tudja tenni. Más Assistance biztosítás kapcsán érdemes elkérni/átadni az Assistance elérhetőségét a bérlőnek.

Amennyiben a bérelt autó rendelkezik casco biztosítással, akkor a kárbejelentést a bérbeadónak van lehetősége megtenni. A bérlő ilyenkor köteles továbbítani a kárról készíteni képeket, illetve a biztosító által megállapított önrészt megfizetni a bérbeadó számára, melyet bérbeadó a kaucióból levonással is érvényesíthet.

Választ kapott a kérdésére?