Nálunk a Cristonál a kényelmi szolgáltatások biztosítása mellett az egyik legfontosabb szempont az, hogy segítsük felhasználóink biztonságérzetét az utakon. Éppen emiatt már a Cristo legelső verziója óta az applikáció része a vezetés elemzése és annak pontozása, mely visszacsatolás a sofőröknek a vezetési stílusukról, illetve arról, hogy jellemzően milyen hibákat vétenek vezetés közben.
Hogyan tudok utat rögzíteni?
Pro előfizetőként, a Beat nevű telemetriai eszköznek köszönhetően automatikusan megjelennek a megtett utak, és az azokról készült elemzések. Neked semmi dolgod nincs, hisz az eszköz érzékeli ha útnak indultál, illetve azt is ha megérkeztél úticélodhoz.
A vezetés elemzés funkció és az utak részletei az alsó menüsor Események ikonjára kattintva érhetőek el. A részletes elemzést az adott utazást megnyitva, majd a képernyőt alulról felhúzva tekintheted meg.
Az eseményszámoknál láthatod a gyenge, közepes és az erős intenzitású eseményeket is.
Nem lett pontozva az utam, szürke színe van a kártyának. Ez mit jelent?
Az eszköz a csatlakoztatást követően néhány út erejéig kalibrálást végez. Ilyenkor a Beat úgymond "ismerkedik" az autóddal a jövőbeli pontos elemzések elvégzése érdekében. A kalibráció akár már 2-3 út alatt is teljesülhet, de az is előfordulhat, hogy ennél tovább tart. Amíg az eszköz kalibrációja zajlik, nem fogod látni a megtett utak részleteit, majd csak a folyamat befejezte után válnak a megtett utak pontjai elérhetővé számodra. Tehát, ha szürke kártyát látsz, ne aggódj, csupán a kalibrációs folyamat zajlik.
Fontos!💡Az eszköz minden eltávolítást követő újracsatlakoztatáskor újrakalibrál.
Mi alapján kerülnek pontozásra a megtett utak?
A pontozás kialakításában a drivingcamp instruktorai voltak a segítségünkre, és velük dolgozunk együtt azóta is az állandó mérések, és a rendelkezésre álló adatok vizsgálata során.
Az utak pontozásához mesterséges intelligencia módszertanokat alkalmazunk. A rendszer az utakat az átlagsebesség alapján szakaszokra osztja fel, és minden egyes szakaszt külön értékel ki, mivel nem azonos a súlya annak, hogy ha valaki a városi közlekedés során vét sok hibát, vagy ha az autópályán. Az események kiértékelése során figyeljük, hogy az adott gyorsulás/lassulás mennyire intenzív, mely 3 különböző kategóriába eshet: enyhe, közepes és súlyos, mely befolyásolja az útra adott pontszámot. A kiértékelt szakaszok pontjainak átlaga eredményezi a teljes útra adott pontszámot, azonban az egyes szakaszok súlyozottan kerülnek beszámításra.
🔍Érdekesség: az 1 km-nél rövidebb vagy 10 perc alatti utak esetén nagyon szigorú a pontozó rendszer, az 1 km-nél nem hosszabb és legalább 2 hibaeseménnyel járó útra már csak 5.0 pontot kapsz!