Minden kollekció
Pro csomag
Vezetés elemzés, utak pontozása
Vezetés elemzés, utak pontozása

Így kerülnek pontozásra a megtett utak

Frissítve több mint egy héttel ezelőtt

Nálunk a Cristonál a kényelmi szolgáltatások biztosítása mellett az egyik legfontosabb szempont az, hogy segítsük felhasználóink biztonságérzetét az utakon. Éppen emiatt már a Cristo legelső verziója óta az applikáció része a vezetés elemzése és annak pontozása, mely visszacsatolás a sofőröknek a vezetési stílusukról, illetve arról, hogy jellemzően milyen hibákat vétenek vezetés közben.

Hogyan tudok utat rögzíteni?

Pro előfizetőként, a Beat nevű telemetriai eszköznek köszönhetően automatikusan megjelennek a megtett utak, és az azokról készült elemzések. Neked semmi dolgod nincs, hisz az eszköz érzékeli ha útnak indultál, illetve azt is ha megérkeztél úticélodhoz.

A vezetés elemzés funkció és az utak részletei az alsó menüsor középső ikonjára kattintva érhetőek el. A részletes elemzést az adott utazást megnyitva, majd a képernyőt alulról felhúzva tekintheted meg.

Az eseményszámoknál láthatod a gyenge, közepes és az erős intenzitású eseményeket is.

Nem lett pontozva az utam, szürke színe van a kártyának. Ez mit jelent?

Az eszköz a csatlakoztatást követően néhány út erejéig kalibrálást végez. Ilyenkor a Beat úgymond "ismerkedik" az autóddal a jövőbeli pontos elemzések elvégzése érdekében. A kalibráció akár már 2-3 út alatt is teljesülhet, de az is előfordulhat, hogy ennél tovább tart. Amíg az eszköz kalibrációja zajlik, nem fogod látni a megtett utak részleteit, majd csak a folyamat befejezte után válnak a megtett utak pontjai elérhetővé számodra. Tehát, ha szürke kártyát látsz, ne aggódj, csupán a kalibrációs folyamat zajlik.

Fontos!💡Az eszköz minden eltávolítást követő újracsatlakoztatáskor újrakalibrál.

Mi alapján kerülnek pontozásra a megtett utak?

A pontozás kialakításában a drivingcamp instruktorai voltak a segítségünkre, és velük dolgozunk együtt azóta is az állandó mérések, és a rendelkezésre álló adatok vizsgálata során.

Az utak pontozásához mesterséges intelligencia módszertanokat alkalmazunk. A rendszer az utakat az átlagsebesség alapján szakaszokra osztja fel, és minden egyes szakaszt külön értékel ki, mivel nem azonos a súlya annak, hogy ha valaki a városi közlekedés során vét sok hibát, vagy ha az autópályán. Az események meghatározása során figyeljük, hogy az adott gyorsulási/lassulási esemény mennyire intenzív, mely 3 különböző kategóriába eshet: enyhe, közepes és súlyos, mely befolyásolja az útra adott pontszámot. A kiértékelt szakaszok pontjainak átlaga eredményezi a teljes útra adott pontszámot, azonban az egyes egyes szakaszok súlyozottan kerülnek beszámításra.

🔍Érdekesség: az 1 km-nél rövidebb vagy 10 perc alatti utak esetén nagyon szigorú a pontozó rendszer, az 1 km-nél nem hosszabb és legalább 2 hibaeseménnyel járó útra már csak 5.0 pontot kapsz!



Választ kapott a kérdésére?